Passa al contingut principal

Treballem les Emocions


CURS 2021-2022

Objectius:

  • Adquirir més bon reconeixement de les emocions pròpies
  • Identificar les emocions de les altres persones
  • Desenvolupar l'habitat de controlar les emocions pròpies
  • Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives
  • Desenvolupar l'habilitat per generar emocions positives
  • Desenvolupar més competència emocional
  • Desenvolupar l'habilitat per automotivar-se
  • Adoptar una actitud positiva davant la vida
  • Afavorir l'autoestima sana.
Descripció:

El projecte d'emocions té per objectiu acompanyar a l'alumnat a ser més autònom i competent. Pretenem ajudar-los a desenvolupar les seves virtuts, les seves fortaleses, a fer-los conèixer la millor versió d'ells mateixos tot gaudint d'una vida plena amb ells, amb els altres i amb el món que els envolta.




EL POT DE LA CALMA

Els pots de la calma són ampolles farcides de purpurina i aigua que estan pensades per ajudar els nens i nenes a manejar els seus sentiments, especialment en estats d'ansietat o enuig. El pot de la calma és una tècnica inspirada en el mètode Montessori per ajudar a l'autocontrol i l'autoregulació emocional.

Beneficis:
  • allibera tensions emocionals acumulades
  • ajuda a rebaixar la sensació de fustració,anisetat o enuig en moments delicats

 







ACTIVITAT "TINC UN VOLCÀ"

 La ràbia és l’emoció que experimentem tots  quan percebem que han envaït el nostre territori o que han vulnerat els nostres drets. Tot sovint ens incomoda i mirem de negar-la, però per poder gestionar-la bé l’hem de reconèixer, acceptar  i sobretot, aprendre tècniques per a fer-ne una bona gestió. 

Hem parlat sobre la ràbia durant una estona, fent  preguntes que ens han ajudar a la reflexió: 
 Què és la ràbia?  Com sabeu que esteu enfadats/des? Què noteu en el vostre cos? Quines situacions us fan enfadar? Amb quines persones us enfadeu més? 

Hem explicat el conte Tinc un volcà, de Míriam Tirado i Joan Turu que és molt il·lustratiu del procés que va de la calma a la pèrdua de control emocional.

Què us ha semblat? Us hi heu sentit identificats/des?  Creieu que vosaltres també teniu un volcà a dins? Quines solucions poseu en pràctica per gestionar i expressar la ràbia? Us funcionen? Què us sembla la solució que troba la protagonista? Creieu que us podria servir?   

Seguidament hem treballat el dossier personal de cada u i hem posat en pràctica les tècniques de relaxació que ens han d'ajudar a gestionar la pròpia ràbia i a identificar i entendre la dels demès.





ACTIVITAT:  IDENTIFICAR EMOCIONS AMB ELS ULLS TAPATS:

Reconèixer i identificar les diverses sensacions que es perceben a partir dels òrgans dels sentits, excepte la vista. 

Vam deixar que l'alumnat experimentés i identifiques diferents emocions respecte a una diversitat d' objectes de diferents textures, tamanys, materials, usos... amb els ulls tapats.

Posar en comú sensacions diferents davant un mateix objecte, aprendre expressar el que sentien en cada cas mentre intentaven endevinar què era allò que estaven tocant i l'ús que tenia. 

Una activitat que permet posar de relleu que no tots reaccionem de la mateixa manera davant les mateixes coses. Les emocions varien en cada persona i hem d'aprendre a identificar les pròpies i respectar les alienes.













CURS 2020-2021



Aquest curs continuem treballant les emocions, i avui les hem expressat mitjançant la pintura. Ha estat un treball molt enriquidor!


















CURS 2019-2020





Emocions un dels projectes ha sigut crear el “Dau de les Emocions”.

Ja tenim el 1r dau, però com que ens faltaven emocions, fem un 2n dau que inclou: la sorpresa, la ràbia, la por i l’amor.



També hem creat la “Capsa dels bons moments”, on l’alumnat i el professorat hi anem deixant escrits els bons moments que vivim a l’institut i després els compartim.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fem fòssils!

La setmana passada vam fer fòssils! A continuació us expliquem els passos que vam seguir per poder-los dur a terme: 1. Aixafar la plastilina. 2. Posar l’insecte a sobre de la plastilina i aixafar fins deixar-lo marcat. 3. Treure l’insecte. 4. Preparar el ciment, barrejar-lo amb aigua. 5. Tirar a sobre de la plastilina el ciment i deixar-lo assecar. 6. Una vegada sec, girar i treure la plastilina.

A LA SIEI CONVERTIM LES FRACCIONS EN UNA DELICIOSA EXPERIÈNCIA CULINÀRIA

Els estudiants de secundària de l'Institut de l'Arboç han posat a prova els seus coneixements matemàtics de manera pràctica i deliciosa. En una activitat innovadora, els alumnes de la classe de matemàtiques de la SIEI van transformar les fraccions en una experiència culinària memorable. La jornada va començar a les aules de la SIEI, on els estudiants van explorar les fraccions en matemàtiques. Amb una comprensió més profunda dels conceptes matemàtics, els alumnes van passar a la pràctica, aplicant els seus coneixements per preparar una autèntica massa de pizza.   Amb la supervisió dels professors, els estudiants van calcular les proporcions exactes de cada ingredient, tenint en compte les fraccions i la quantitat de porcions desitjades. Aquesta fase va demostrar com les matemàtiques es poden aplicar a la vida quotidiana de manera tangible i deliciosa.   Després de preparar els materials i mesclar els ingredients, els alumnes van col·locar les seves masses de pizza a casa...

LA PREHISTÒRIA A LA SIEI

  LA PREHISTÒRIA A LA SIEI Al llarg del primer trimestre hem portat un projecte de la prehistòria a la SIEI. Aquest projecte ens ha servit per entendre quines han estat les causes que han fet evolucionar la forma de vida que han experimentat les persones amb el pas del temps. Pensem que endinsant-nos en la Prehistòria, hem pogut entendre i aprofundir què va caracteritzar una de les etapes més llargues de la nostra història. Per altra banda, també ens ha servit per aprendre de forma activa qui eren els nostres avantpassats, com eren, com vivien, quines activitats feien...i com hem evolucionat fins a arribar a nosaltres.  Al llarg del projecte hem posat en pràctica diferents tècniques cooperatives, hem cercat informació, hem anat a la biblioteca, fet presentacions, gamificació, taller de pintures rupestres, un portafolis entre altres activitats. Ha estat un projecte que ens ha motivat, ens hi hem implicat, els resultat han estat molt enriquidors i ple d’aprenentatges.