Gamificació a l’aula a través dels escacs
La gamificació té un caràcter lúdic que facilita la interiorització i genera una experiència positiva, motivació, ànim de superació personal i altres valors com l’esforç, el respecte i la constància.
Durant el primer trimestre van dur a terme l’activitat dels escacs amb l’alumnat de la Siei.
L’objectiu en el moment d’ensenyar escacs es fer un treball mental per desenvolupar el pensament i alhora fomentar valors i les habilitats socials.
A través dels escacs treballem la geometria, l’orientació espacial, girs i moviments en el pla i les coordenades. A banda d’això, aprenem a respectar l’oponent, a mantenir l’atenció, a anticipar moviments i a crear estratègies.
Des de l’institut de l’Arboç creiem que utilitzant metodologies actives com, per exemple, la gamificació, els continguts teòrics s’aprenen millor i amb molta més motivació.
El projecte de Racons permet atendre a tot l’alumnat de manera individual, respectant els seus interessos i ritmed’aprenentatge. Es creen diversos racons dels diferents àmbits i l’alumnat participa en cadascun d’ells durant untemps concret, afavorint la seva autonomia, capacitat d’organització i motivació cap als aprenentatges.
Alguns dels racons que hem creat aquest curs són els següents:
El racons de les matemàtiques, la percepció i l’atenció:
- La finalitat d’aquests racons es que l’alumne a partir d’experiències perceptives directes assimili conceptesde qualsevol aprenentatge i millori la seva atenció. En aquest espai l’alumnat pot trobar-se amb diferents jocs, materials i eines.
El racó de coneixement del medi:En aquest espai es pretén despertar la capacitat científica, la capacitat d’interaccionar amb el món natural
mitjançant un enfocament del procés manipulatiu. Podem trobar material de laboratori, material manipulatiu imatges, puzzles...
Amb aquest projecte podem crear espais i materials personalitzats i de diversos nivells, per a aconseguir que tot
l’alumnat de la SIEI tinguin les mateixes oportunitats.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada